Προκήρυξη χορήγησης Βραβείων Αριστείας της Δωρεάς εν ζωή “Ζωής Δημητριάδη” ακαδημαϊκού έτους 2023-2024
25 Ιανουαρίου 2021 2024-10-21 11:25Προκήρυξη χορήγησης Βραβείων Αριστείας της Δωρεάς εν ζωή “Ζωής Δημητριάδη” ακαδημαϊκού έτους 2023-2024

Προκήρυξη χορήγησης Βραβείων Αριστείας της Δωρεάς εν ζωή “Ζωής Δημητριάδη” ακαδημαϊκού έτους 2023-2024
Το Πανεπιστήμιο Κρήτης προκηρύσσει τη χορήγηση τριών (3) Βραβείων Αριστείας, ακαδημαϊκού έτους 2023-2024, με την επωνυμία «Έπαθλον Καθηγήτριας Ζωής Δημητριάδη», με επιλογή, σε βάρος των εσόδων της Δωρεάς εν ζωή «Ζωής Δημητριάδη». Το βραβείο θα απονεμηθεί σε μεταπτυχιακούς φοιτητές, υποψήφιους διδάκτορες και/ή μεταδιδάκτορες του Πανεπιστημίου Κρήτης για δημοσίευση κατά το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 ως πρώτος συ-συγγραφέας (first author) σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά κορυφαίας βαθμίδας [Q1 journals, e.g. amongst the top 25% of the journals in the list], ευρετηριαζομένων στις ακόλουθες πέντε Βιβλιογραφικές Βάσεις (Λίστες):
(i) Emerging Sources Citation Index (ESCI)
(ii) Science Citation Index Expanded (SCIE)
(iii) Social Sciences Citation Index (SSCI)
(iv) Association of Business Schools (ABS) ή/και
(v) Arts and Humanities Citation Index (AHCI).
Η χορήγηση των Βραβείων γίνεται σύμφωνα με τα κριτήρια που ορίζονται στα υπ΄ αριθ. 13192/23-03-2023 και 13264/25-05-2023 συμβόλαια Δωρεάς εν ζωή.
Το συνολικό ποσό εκάστου Βραβείου Αριστείας ανέρχεται σε 2.500,00 ευρώ.
Οι υποψήφιοι μπορούν να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους ηλεκτρονικά στην κ. Σοφία Γιαλεδάκη (postgrad.secr@uoc.gr), μέχρι και την 4η Οκτωβρίου 2024.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερώνονται τηλεφωνικά στο τηλ. 2810393620 κ. Ε. Μπαλάφα, και ηλεκτρονικά από την ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου Κρήτης www.uoc.gr όπου έχουν αναρτηθεί τα σχετικά έγγραφα.
On average 56% of university students worldwide said their mental health suffered during the COVID-19 pandemic, in a survey of about 17,000 students in 21 countries that was conducted for Chegg.org, an educational technology and textbook rental firm in the United States.
Brazil had the highest percentage saying their mental health suffered, at 76%, followed closely by the United States (75%), Canada (73%) and the United Kingdom (70%).
At 25%, Italy had the lowest number of students who said their mental health had suffered, followed by Russia (29%), China (38%) and South Korea (39%). Kenya, the only African country among the 21 countries in the survey, mirrored the global average with 56%.
According to Lila Thomas, the head of Chegg, between 20 October and 10 November 2020, her company had commissioned Yonder Consulting Limited, the London-based market research and opinion polling firm to undertake a survey on the lives, hopes and fears of university students around the world in the age of COVID and beyond.
As Thomas pointed out, Chegg’s survey appears more like a scorecard that details obstacles and challenges that the current university undergraduate student population is going through in their universities and countries during and probably after the COVID-19 pandemic.
But there is a light at the end of the tunnel in that, despite mounting learning challenges and pressures caused by the COVID-19 pandemic and by widening economic disparities, 56% of the students surveyed still felt optimistic and ready for future challenges in the years ahead.